Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Anders,

    tyvärr har inte en studie- och yrkesvägledare den kunskapen. SYV undervisar inte i Engelska och förbereder inte och rättar inte proven; vi har endast mycket allmän info om innehåll i kursen Engelska 5.
    Du kan kika på info om gymnasiala kurser i engelska på Skolverkets hemsida; och på Exempel på uppgiftstyper i nationella provet i engelska 5;
    du får gärna kontakta skolverkets upplysningstjänst: tel.nr 08-527 332 00.
    Du får också gärna vända dig till komvux och be att få kontakt med läraren som undervisar i Engelska 5 som, förhoppningsvis, kan ge dig svar på din fråga.
    Vänligen
    Julia syv