Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Marcus!

    Dina betygs borde "hamna" in i ett betygsdatabas utan att du behöver göra ngt. Det är administratör på skolan som ser till att betygen förs in i databasen och att antagningskansliet får de uppgifterna.

    Du kan kontrollera mitt svar med SYV på din skola eller med ditt antagningskansli, men så som jag skriver - så brukar det gå till.

    Och det finns inga dumma frågor! Det finns bara frågor - ibland - som det är svårt att hitta svar på! :)

    Lycka till med ditt gymnasieval!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare