hej Mia,

    läkarprogrammet i Sverige ges, enligt vad jag vet, endast på svenska.

    Ang. utbildningar till ingenjör på Umeå universitet - var god se studera.nu/jamfor-utbildning. De utbildningar jag fick fram på Umeå Universitet till "ingenjör" - verkar alla vara med undervisningsspråk svenska...

    Hittade https://ju.se/is - på Jönköpings universitet men det är inte på distans, utan på plats, "bunden utb.". Ang. priset för den utbidlning:

    Om du/ni endast är intresserade av Umeå Universitet, har jag på förslag att du/ni kontaktar studieväglednigen på just Umeå Universitet. Annars så kan man se alla de olika utbildningar på olika högskolor/universitet i Sverige på högskolornas gemensam sida - www.studera.nu
    Utbud till våren fastställs till 15 sept., då ansökningsperiod börjar; därför det kanske idag ännu inte finns fullständig info.

    Bästa hälsningar
    ANNA

    Ang. priser för högskoleutbildningar i Sverige: men annars så kan man, som regel, se priser om man söker på www.antagning.se och i filtret väljer "Visa priser" - "check-box".