Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Du får gärna läsa på utbildningens egen hemsida; se t.ex vilka kurser som ingår i programmet; du kan också jämföra kursinnehåll i det programmet som du är intresserad av med kursinnehåll i "ett vanligt" program i företagsekonomi. Om du på skolans hemsida inte hittar vilka kurser som ingår i programmet, kontakta studievägledare på den institutionen där programmet ges och fråga om det; du kan annars kontakta även övrig personal, t.ex utbildningsadministratör, programrektor eller en annan person som står på utbildningens egen hemsida som "kontaktperson"; många högskole-universitetsutbildningar har även de så kallade Studerande ambassadörer (det är en studerande på programmet som samtidigt har i uppdrag att vara "ansiktet utåt" och representera sin utbildning); du kan med fördel ställa frågor om programmet till en sådan studerande ambassadör.
    En allmän studievägledare, som jag är, som inte jobbar specifikt med den utbildningen som du nämner i din fråga, måste läsa på utbildningens hemsida eller kontakta de som jobbar på utbildningen för att kunna svara dig; det blir alltså att ta reda på svaret och vidarebefordra det till dig; du får svar snabbare om du frågar de som kan svaret själv, då behöver du inte vänta på att jag får svaret och sedan skriver det till dig utan du kan också vid kontakt med de som faktiskt vet ngt om just den utbildningen även ställa följdfrågorna och kan även få värdefulla tips och råd.

    Studie- och yrkesvägledare