Hej Elin,

    funderar du på att starta eget företag>> inom marknadsföring, foto mm.? Eller vill du i första hand söka anställning? I vilket fall är det inte fel att ha eftergymnasial utbildning - och kanske i första hand en Yrkeshögskoleutbildning>>.

     Den befintliga utbudet av YH finns på www.yhguiden.se men i slutet av januari kommer Mynighet för yrkeshögskola bevilja nya YH. Du kan se de nya YH på www.yhguidnen.se i början/mitten av februari 2017.

    Du får gärna kika på yrken Marknadsförare>>, Entreprenör>>, Kulturinformatör>>, Fotograf>>,

    Image-konsult>> och andra yrken inom område "Kultur, media och design>>".

    Ang. Starta eget, så råder jag dig gå prata med dem på det närmsta Arbetsförmedlingskontoret och fråga om de kommer inom kort erbjuda "starta-eget" utbildning eller i alla fall information om det (informationsmöte om att starta eget). På ett sådant möte eller utbildning kan du få grundläggande information som du behöver för att påbörja en process i att starta ett eget företag.

    Exempel på en Yrkeshögskoleutbildning som kanske kan vara av intresse för dig är den här>>