Linnéa
    Jag bor i Uppsala, har familj här och vill helst inte flytta. Jag har fått upp intresse för Statistikerprogrammet, finns det något i närheten eller på distans?

    Vad krävs av mig?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Linnéa,
    just Statistikerprogrammet finns i Örebro och i Umeå och jag kunde inte hitta den utb. på distans, men utbildningsutbud förändras - så kika gärna framöver på lärosätenas gemensam sida www.studera.nu och på ansökningssidan www.antagning.se
    och
    statistik är, på sätt och vis, en del i matematiken, därför går det troligtvis bra att läsa även utbildningar till matematiker, ex. kandidatprogrammet i matematik, för att sedan få jobb som Statistiker >>.
    ang. utbildning på kandidatprogrammet i matematik i Uppsala, var god se utbildningens egen hemsida uu.se/utbildning/utbildningar/selma/program och vänd dig gärna till studievägledare, knyten till det programmet. .