Josefin
    Jag går nu i nian och läser matematik 1c, kommer läsa matematik 2c nästa termin, och kommer också göra de nationella proven för dessa kurser. Jag kommer alltså tenta av både matematik 1c och 2c. Jag undrar om det är möjligt att börja med matematik 3c i ettan? Och sen matematik 4 på vårterminen i ettan? Jag vill gå natur.
    Tack för svar!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Skolorna bör i allra manligaste mån hjälpa särbegåvade elever att nå sin fulla potential men det är inte alltid som möjlighet finns på skolan, tyvärr. Jag kan därför inte lova till hundra procent att en ”vanlig gymnasieskola” ska kunna tillgodose dina matte-behov och vill därför rekommendera att du söker till Spetsutbildning som endast finns på några få gymnasieskolor. Var spets i matte finns -se svar på Den här frågan: var-finns-spetsutbildningar-i-matematik?q=Spets

    Studie- och yrkesvägledare