Hej Lina, det finns ingen gräns. Man kan ha jättemånga utökade kurser i gymnasieexamen. Det finns exempel på att man har 1000 poäng U-kurser och t o m fler än så.
    Detta kan uppstå om eleven flyttar mellan olika program och kanske läser på gymnasiet i 5-6 år. Alt. finns det utbildningar ex. på Industritekniska programmet som erbjuder läsa många kurser som U-kurser som annars ingår i teknikprogrammet... och vissa duktiga och ambitiösa elever "nappar" på det och får i sitt examensbevis jättemånga U-kurser.

    Bästa hälsningar

    ANNA