Hanna
    Hej!
    Jag läser andra året på kandidatprogrammet i biomedicin och börjar nu fundera på min framtid. Vår syv kunde inte riktigt svara på vilka masters som finns tillgängliga som biomedicinare. Jag drömmer om att bli farmakolog eller apotekare, finns det någon möjlighet att välja till master så man kan bli det? Eller att bli molekylärbiolog?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Hanna,
    utbildningsutbud förändras. Det gäller även masterprogrammen. Om du läser andra året idag, kan du söka master- och/eller magisterprogrammen med start hösten 2020. På så lång sikt kan utbud förändras mycket. Det är - liksom - ingen idé att sikta in sig på ett visst masterprogram idag, om man inte vet om det är kvar till hösten 2020. Nya masterprogram kan också dyka upp.
    Utbud av kurser och program som blir sökbara till start HT20 fastställs till mitten på mars 2020; det är först då man kan "på riktigt" börja "välja" vilket masterprogram man vill söka till.
    Tips: se om du kanske hittar någon fristående kurs att läsa på deltid/distans samtidigt som du läser resterande del av ditt program - en kurs eller ett program på halvtid/distans som kan komplettera din pågående utbildning och rikta in dig åt rätt håll. Det är också en stor merit inför ansökan till masterpr. om du har fler än 180 akademiska poäng i bagaget.

    Vänligen
    L.

    Liselotte