Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej,

    om du menar jämföra International-beauty-school-of-sweden med Gilda - då kan jag säga som så att den förstnämnda bedriver en Yrkeshögskoleutbildning: Hud- och spa-terapeut
    och Gilda uppger på sin hemsida att deras utbildningar är SHR-godkända, vilket man också kan se på SHR´s egen hemsida.
    Du kan också kika på de utbildningar som MYH, myndighet för yrkeshögskola utövar "tillsyn" över, vilket är en sort garanti på att utb.håller högt kvalité.

    Ang. vilken utbildning är "bättre" kan vi inte uttala oss om.
    Vi vet att yrkeshögskoleutbildningar visar oftast bäst resultat i att "ge jobb". Men annars så är det upp till en arbetsgivare att anställa vem hen vill och arbetsgivare kan tänka väldigt olika... så det är svårt att ge råd.