Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Det vi vet om yrket Elektriker berättar vi om i presentationen på framtid.se/yrke/elektriker
    Grundutbildning till elektriker ligger på gymnasial nivå; för vuxna - inom Komvux. Vidareutbildningar/påbyggnadsutbildningar efter grundutbildningen kan finnas i olika skolformer, t.ex inom yrkeshögskola, se några exempel på sådana påbyggnadsutbildningar:
    utbildning/yrkesutbildaren-habo-ab-yh-utbildningar/automation-och-plc-tekniker
    utbildning/yrkesutbildaren-habo-ab-yh-utbildningar/auktorisation-inom-lagspaenning
    utbildning/sti-stockholms-tekniska-institut/projektledare-elinstallation
    utbildning/campus-varberg/elkonstruktor
    utbildning/yrkeshogskolan-syd/elingenjor-elkonstruktion-med-allman-behorighet
    utbildning/nercia-utbildning/auktoriserad-elinstallator-trollhattan-distans

    Studie- och yrkesvägledare