Thea
    Jag funderar på att välja Sam med beteendevetenskapsinriktning men det står på gymnasiet jag funderar på att det endast finns tre programfördjupning värda 300 poäng totalt men det står att på samhäll kan man få upp till 400 poängskurser. Kan jag välja andra än de som finns som alternativ? Kan jag lägga till fler kurser? Hur?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    På alla nationella program läser man Sammanlagt 2500 poäng; inriktningskurser på inrikt.Medier utgör 100 p.mindre än på de andra två inriktningar och därför läser man (för att kompensera) 100 p fler inom programfördjupning. Vilka kurser som får läsas på SA, bl a inom programfördjupning, var god se i Programplanen: program/SA/programplan/Programplan_SA.pdf

    Studie- och yrkesvägledare

    Ang läsa mer dvs på mer än heltid, är det beslut som fattas av Rektor. Du har rätt att ta upp frågan om att få lov att läsa Utökat program men beslut fattas av rektorn på gymnasiet.