L
    Hej!

    Jag har uppfattad det som att dom vanligast jobben för alumner i statsvetenskap bland annat är: jobb i statliga myndigheter, handläggare, projektledare, samordnare, koordinator, rådgivare, konsult, på PR-byråer, migrationsverket, universitet. Stämmer det? Har jag missat något?

    Och jag undrar vad dessa jobb konkret innebär i arbetsuppgifter? Jag har svårt att hitta information om det.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej L, du får gärna kika på yrkesbeskrivningar på www.framtid.se - ex.yrke/samhallsvetare och framtid.se/yrke/statsvetare

    Det är annars mycket svårt att beskriva Exakt vad en statsvetare gör - för det kan varjera Enormt mycket mellan olika arbetsplatser. Beskrivande text om alla de olika variationer i arbetsuppgifterna skulle bli på flera hundra sidor... och sedan , när du får jobb - kanske kommer dina arbetsuppgifter ändå skilja sig mycket från det som vi idag kan berätta om; detta pga situationen förändras. Nya hjälpmedel tillkommer... nya behov i arbetslivet uppstår.