Valentina
    Hej, jag är intresserad av ett program i örebros universitet som heter analysvetenskapligt program i kemi med inriktning i forensik. Min fråga är då vad kan man jobba efter att man har tagit examen där?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Valentina!

    Du är intresserad av den här utbildningen>> och den ger en bra bas för att läsa vidare - till att bli Forskare>>

    t.ex forska om hur läkemedel och andra ämnen påverkar människor och djur, dvs du kan bli Farmakolog>>

    Andra möjligheter:
    eftersom kemisk och biologisk analys används inom farmakologi, bioteknik, vid medicinska utredningar, inom kemikalie- & livsmedelsindustrin, blir du med den ovan nämnda utbildningen mycket eftertraktad på arbetsmarknaden och finns det goda möjligheter till anställning. En kemiexamen kompletterad med studier i biologi och juridik ger också möjlighet att få jobb inom Statliga Myndigheter med följande inriktningar: kriminalteknik, miljöövervakning och läkemedelskontroll.

    Har du mer specifika frågor om programmet, är det bra om du kan ta kontakt via telefon 019-30 32 77 eller via

    E-post: [email protected]

    Bästa hälsningar & lycka till!

    ANNA

    • : men finns något jobb där ja kan hjälpa till med mord utredning?
    • Anna : Det är Forensiker och Kriminaltekniker (förutom poliser) som jobbar med mordutredningar.