emil
    Tjenare! Jag har tänkt att byta till Lbs bild, media och kommunikation eftersom att jag har det som intresse. Bild, film osv. Redigering bland annat. Men kan man lägga till kurser så att man senare kan söka till polis? Ex på sina individuella val? och isåfall vilka kurser ska man lägga till?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Emil,

    lbs-ljud-bildskolan-boras finns det ES och TE - båda programmen är högskoleförberedande men på teknik läser man för lite historia för att bli behörig till polishögskolan. Om du ska läsa på teknikprogrammet, och vill bli behörig till polishögskolan, behöver du lägga till Historia 1a2 (det är en liten kurs som på heltid skulle kunna läsas på 2,5 veckor).
    Om du ska läsa på Estetiska programmet, ingår det tillräckligt mycket historia och du behöverinte lägga till ngt.

    OBS! förutom godkända betyg från gymnasiet, krävs det även att man har B-körkort (för personbil) för att bli behörig till polishögskolan - i alla fall som behörighetsreglerna är idag.

    Hälsningar
    Mikael SYV