Christoffer
    Hej, jag heter Christoffer och går just i 1:an på Teknik. Förra året gick jag på ett annat gymnasium och har fortfarande kvar min plats där. Jag har funderat jättemycket och jag har ingen aning om jag stanna kvar på teknik eller gå tillbaka. Jag vet att ni kanske inte kan svara på denna fråga men jag var tvungen att skriva till någon. Problemet är att jag vet inte om jag klarar av att gå ett extra år eftersom jag började om och jag är livrädd att jag inte kommer att klara av linjen. Är verkligen Teknik så svårt? Tack om ni kan svara :/

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Christoffer!
    Om man har lätt för matte, fysik och kemi och gillar de ämnena - är inte teknikprogrammet "så svårt". Om man däremot har svårt för de naturvetenskapliga/tekniska ämnen - då kan det bli mycket svårt. Det är alltså mycket individuellt och beror på var just din styrka ligger och var just dina "hinder" och "skavanker" finns... alla vi är olika och vad som är lätt för en person kan vara mycket svårt för en annan, och tvärtom.
    Du har, alltså, rätt - någon som inte känner dina starka och svaga sidor inom de olika ämnena, har ingen möjlighet att uttala oss om du kommer att tycka att Teknikprogrammet är för svårt, för lätt eller "lagom".

    Vänligen
    ANNA