Henrik1775

    Hejsan vad ska jag plugga för att få dem bästa förutsättningarna för att sedan jobba som fastighetsförvaltare? Ska jag plugga en ekonomi kandidat eller ska jag plugga fastighetsutveckling? Ska jag plugga något utöver detta typ elektrictet etc. Hur ska jag tänka för att få dem bästa förutsättningarna på arbetsmarknaden samt så hög lön som möjligt

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    det vi vet om yrket Fastighetsförvaltare berättar vi om i presentationen på framtid.se/yrke/fastighetsforvaltare - yrket är inte reglerat, alltså fattas/saknas det strikta regler om vilken utbildning som krävs: det är upp till varje arbetsgivare att själv bestämma vilken utbildning de anställer med. Och olika arbetsgivare kan tänka ganska olika, därför är det väldigt svårt att ge råd kring vilken utbildning man behöver skaffa sig.
    Utbildningar till fastighetsförvaltare finns bland annat inom yrkeshögskola; kika gärna på:
    yhguiden.se/utbildning/fastighetsakademin/fastighetsforvaltare-med-teknisk-inriktning
    yhguiden.se/utbildning/xenter-yrkeshogskola/fastighetsforvaltare
    yhguiden.se/utbildning/newton-kompetensutveckling-ab/fastighetsforvaltare

    Du får gärna kika även på
    yhguiden.se/utbildning/campus-varnamo/fastighetsingenjör

    Tips! kika på platsannonserna (annonserna om lediga jobb) för att se vilka kvalifikationer som arbetsgivare efterfrågar; om du vet vilka arbetsgivare du i framtiden vill jobba för kontakta dem och fråga ang.vilken utbildning de tycker du bör skaffa dig; hitta några personer som idag jobbar med det som du i framtiden vill jobba med och fråga vilken utbildning de har och vad de kan råda dig "i utbildningsvägen".

    Studie- och yrkesvägledare