Intresseradstudent
    Hej!
    Jag vill plugga HR/personalvetarprogrammet men är osäker om jag ska gå på universitet eller yrkeshögskola. Vilket ger bäst möjligheter i framtiden och skiljer sig lönerna? I framtiden skulle jag vilja jobba som personalchef, rekryterare men också kunna växa väldigt mycket inom olika roller så därför är jag kluven ifall universitet ger mig bäst förutsättningar för detta eller om det går lika bra med yrkeshögskola?
    • Milla : Vilken utbildning inom yrkeshögskola tänker du på i detta sammanhang?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hejsan! Läs gärna frågan och svaret i tråden på fragasyv.se/fragor/hr-personalvetare Om du efter att ha läst svaret där har frågor kvar, återkom i så fall.

    Studie- och yrkesvägledare