Emil
    Hej,

    Jag har precis börjat 3dje året på teknik, men jag har sedan slutet av förra terminen börjat känna att det är fel linje för mig då jag bytt mina intressen helt och hållet under lovet. Jag känner att jag tappar kompisar pga bytt intresse, och det känns som om jag pluggar för ingenting eftersom inget yrke inom teknik lockar mig.

    I slutet av 9an ville jag egentligen gå fordon och bli mekaniker eller lastbilschaufför, men ändrade till teknik i sista minuten och nu har jag ingen motivation kvar för att göra det. Det känns som att det är för sent för att ändra sig, och som om jag aldrig kommer kunna bli det jag ville bli och jag har börjat fått en del ångest över mina val.

    Vad borde jag göra för att kunna må bra resten av terminen? Är det långsökt att byta till fordon eller kan man läsa fordon efter det 3dje året på teknik? Jag vet inte vad som är mest rätt och jag vet inte vad jag ska göra..

    Mvh
    Kluven grabb

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Ta reda på om det finns ledig plats på Fordon. Om det finns, kan du bli antagen till åk1 på FT.

    Chans att läsa fordons-yrken som bilmekaniker eller chaufför Efter gymnasiet är mycket små, obefintliga.

    Studie- och yrkesvägledare