Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Fia,
    alla elever får söka till alla gymnasiala utbildningar i hela Sverige och även på de svenska gymnasieskolorna i utlandet>> men det finns vissa "hinder" i att söka gymnasieutbildning långt borta från där man bor.
    De flesta söker i sin egen stad eller i grann-städer så att de dagligen kan pendla till sin gymnasieskola.

    Gymnasieskolorna som finns i Västra Götaland kan du se här >> och av dem i just GBG här >>. Det finns också en distans-gymnasieskola Korr-on-line >> som har Riksrekrytering (betyder: alla elever i hela Sverige söker på samma villkor, oavsett folkbokförings kommun).

    Liselotte