Halima
    Hej, det är så att jag gick ut gymnasiet 2016 och vid den tiden hade jag 4 F och 100 poäng saknades av de 2250 poängen som behövdes för att få ett gymnasieexamen. Det här året pluggade jag 100 poängen på komvux för att kunna nå kravet. Det är här jag blir lite förvirrad eftersom jag inte har någon klar kunskap om hur det hela universitets processen fungerar... Jag sökte till några program i höst och fick reda på att jag fortfarande är obehörig och undrade varför det blev så? Jag har de grundläggande behörigheterna som krävs och jag har de 2250 poäng för att klara gymnasiet. Vart är det jag har gått fel?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    I examensbevis från komvux får kursen Idrott och hälsa 1 INTE ingå, kan det vara de 100 godkänds poäng som fattas i ditt fall? Boka tid hos syv på komvux och be om svar - vad du behöver göra för att kunna ta ut examensbevis  - är mitt råd till dig.

    Studie- och yrkesvägledare