Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Iris,
    Kontakta personal på din f d grundskola. Och du kan också be dina vårdnadshavare kontakta rektorn på din skola. Det är rektorn som är ytterst ansvarig. Men du kan börja med att skicka sms eller e-post till SYV på din f d grundskola eller till din f d klasslärare/mentorn.
    Om du sökte till gymnasiet kommer gymnasieantagningskansliet få in dina grundskolebetyg. Om du uppger i vilken stad du sökte till gymnasiet, kan jag ge dig kontaktuppgifter till ditt gymnasieantagningskansli.
    Vänligen
    Milla

    Studie- och yrkesvägledare