Alexander
    Hej.
    Jag går mitt första år på Teknikprogrammet just nu och året är snart slut.
    Jag är inte så pluggis så mina betyg har varit ok. (E-C i olika ämnen).

    Jag är mycket intresserad av att bli arkitekt och jag undrar vilka vägar jag har för att kunna bli det om jag inte lyckades höja mina betyg (till B och A) i framtiden efter gymnasiet.

    Tack.
    • Mikael : Högskoleprovet och Arkitektprovet!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Om det är Byggnadsarkitekt >> som du vill bli måste du läsa på högskola/universitet på arkitektutbildningen som är mycket populär och kräver därför höga betyg för att komma in men det reserveras platserna i HP-urvalsgruppen (högskoleprovet ) och för de med höga resultat på Arkitektprovet >>.