Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej,
    det finns många olika alternativ; exempelvis finns det Yrkeshögskoleutbildningar till Specialistundersköterska med olika inriktningar >> och det finns även andra utbildningar inom yrkeshögskola som kan vara av intresse om man är utbildad undersköterska, ex. utbildningar som leder till yrken som Steriltekniker eller Tandsköterska > eller Apotekstekniker >.

    Ett annat alternativ är att höra med arbetsgivaren, om man jobbar som undersköterska idag, ang. vad arbetsgivaren kan erbjuda för vidareutbildning/fortbildning.