simon
    Hej, om jag läser en yrkeslinje på komvux (Vård eller handels) fast istället för läsa matte/engelska/svenska på yrkesnivå så läser jag samma nivå som ekonomilinjen gör. Om jag då söker in på en universitetslinje som t.ex Uppsala ekonomikandidat, räknas det då som jag har kompletterat betygen eller går jag i samma kvot som de som sökt direkt utan att komplettera?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Simon,

    om du får Examensbevis från komvux där du har minst två tredje delar av kurser med "komvux-koder" (till skillnad från "gymnasiekoder") - då är det ett betygsdokument som placerar dig i BI, direktgruppen vid urval till högskolestudier.

    Vänligen

    Julia SYV