Nora
    Hej! Idag är det sista dagen att välja gymnasieskolor. Jag har valt som första plats att gå i Jensen Södra och som andra plats Jensen Norra, men problemet är att jag inte vet vilken som är bättre, har fått bättre rykten och är bra. Jag hoppas att ni svarar på denna frågan så snabbt som möjligt! Tack! /mvh Nora

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Nora!

    Jensen Södra>> och Jensen Norra>> är båda mycket bra gymnasieskolor. Jag skulle råda dig välja som ditt första alternativ den skola som ligger närmare till din bostad (som det tar kortast tid att pendla till). Tänk dig att du på 3 år kommer att lägga åtskilliga timmar på att ta dig till & från skolan!

    Lägg också till ett par extra alternativ - som alternativ nr.3 och 4 och kanske t o m5... det skadar inte att ha fler alternativ i sin gymnasieansökan.

    Några gymnasieskolor att välja mellan att lägga in i din gymnasieansökan: Atletica>>

    Blackebergs>>

    Fryshusets>>

    Hermods>>

    Mikael Elias>>

    Ross Tensta>>

    Thoren>>

    Thorildsplans>>

    Viktor Rydbergs>>

    Cyber>>

    IEGS>>

    Hälsningar

    Mikael SYV