David
    Hej!

    Idag gjordes urval 1, jag kom in på mitt andrahandsval (Juristprogrammet Uppsala) och har reservplats 5 på samma program i Lund. Är i grupp BII där de tog in 14, och är som sagt på en femteplats. Enl. förgående urvalsstatistik tog de in ytterligare 13 på urval 2 (2015). Vill hellre gå i Lund, men blir galet nervös av tanken att kanske gå miste om en plats i Uppsala för att jag bestämmer mig för att behålla reservplatsen från detta urvalet. Är medveten om att det inte finns några garantier, men försöker få lite insyn i det hela, vad säger ni?
    Vänligen David

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej David,

    jag förstår din situation. Det är inte lätt, när du inte vet hur det blir. Mitt råd är att du håller tummarna hårt och att du ringer till Antagning.se - de svarar i telefon på vardagar mellan kl.9 och 16 (tel.nr 0771-550 720) och pratar med dem. De har stor erfarenhet av antagningsarbete, det är ju de som gör antagning. De kan svara på hur stora chanser du, enligt deras erfarenhet, har.

    Egentligen så är det mest slumpen, som spelar roll här...

    Jag tycker du har all anledning att hoppas att det går bra!

    Lycka till! Vi på Fråga SYV lovar att hålla tummarna för dig!

    Peter SYV