sara
    Hej!
    Det är så att jag har pluggat matte 4 ett tag på egen hand. Saken är då att jag bara gjort matte 1 och resten har jag hoppat över (dvs matte 2 och 3).
    Jag vill bara göra matte 4 för min drömutbildning kräver den. Min fråga är då:
    Kan man då bara ansöka om prövning till matte 4? Eller måste man ha tidigare erfarenheter?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej,

    och svar på din fråga är: du behöver inte kunna uppvisa godkända betyg i några kurser för att kunna ansöka om prövning.

    Du kan ansöka om prövning i Matte 4 utan att ha några som helst godkända betyg i matte sedan innan.

    Det är dock, oftast, lättare att få högre betyg om man läser en kurs, jämfört med att man gör prövning i den.

    Så, om du kan läsa Matte på komvux, rekommenderar jag att du gör det.

    Vänliga hälsningar

    Julia Syv