S’

    Hej, jag har sökt in till ämneslärarutbildningen för gymnasieskolor med ingången Engelska i Lunds Universitet. Jag vill däremot ha religionskunskap som mitt andra ämne. Från vad jag vet lägger man till sitt andra ämne efter att man har blivit antagen till programmet som i mitt fall blir programmet med ingången engelska. Jag är däremot inte helt säker så jag ville gärna fråga er för mer information. Tack.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    på lu.se/lubas/i-uoh-lu-LA%C3%84GN-INEN/80710 läser man bland annat följande: "Du väljer ditt andraämne under utbildningen. Information om aktuella ämneskombinationer finner du på https://www.uvet.lu.se/utbildning/amneslararutbildning/vara-amnen/." Min tolkning är att du kan "under utbildningen" (vet dock inte När "under utbildningen") välja som ditt andra ämne ett av följande ämnen: HistoriaSvenskaSvenska som andraspråkTyskaSpanskaFranskaKinesiskaItalienskaReligionskunskapIdrott och hälsaNaturkunskap. Information på utbildningens hemsida om andra undervisningsämnet är från 8 februari 2023; Sidansvarig: [email protected]
    Om den information som finns på utbildningens egen hemsida (se ovan) inte besvarar din fråga, råder jag dig i så fall kontakta Studievägledare på Lunds universitet, E-post: [email protected] och/eller Utbildningskoordinator Karin Hjalmarsson E-post: [email protected]
    Du kan också kontakta sidansvarig [email protected]

    Studie- och yrkesvägledare