Vivianne
    Trodde att preparand linjen på gymnasiet fungerade så, att om man inte har ett mattebetyg fx, skulle man läsa xtra matte under första året i en vanlig gymnasieklass. Kravet är att man ska lyckas bli godkänt under första året. Och därefter fortsätta som vanligt två år till. Så utbildningen fortfarande är treårig. Men nu är jag plötsligt osäker på om preparand ses som en separat 1årig utbildning?
    Vi funderar på Schillerska estetiska Preparand Allmän.
    Men vi blir inte kloka på vad allmän betyder heller i det här fallet. Betyder det att preparand kan kopplas till estetiska programmet fx?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Info om vad preparand är finns på Den här sidan på gymnasieguiden. Och det som du beskrev om att läsa ikapp i en vanlig klass är ett annat program som heter PRO, programinriktat individuellt val.

    ...var god skicka snabblänk till info om preparand på Schillerska för jag hittar inte den på skolans hemsida...