K
    Hej!
    Jag undrar om man läser mycket matte på sam och är sam roligt program?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej K,

    på samhällsvet.programmet läser man obligatoriskt matematik 1b och 2b. Det är medelsvårt spår i matte och man läser 2 kurser inom det spåret. Vad kurserna innehåller kan du se på

    Innehåll i kursen matematik 1 >>

    och innehåll i kursen matematik 2>>

    Om "sam är ett roligt program" - ? :) - beror på om man gillar samhällsvetenskapliga ämnen. Gör man det, då är sam ett roligt program! ;)

    Vänliga hälsningar

    ANNA

    Boka Prova-på dag på samhällsvet.programmet, så får du testa vara gymnasieelev för en dag! Så kan du sedan själv svara på frågan om det var roligt för dig att vara elev på SA.

    :)