Tida
    Hej!
    Nu har jag sökt och skickat min ansökan redan den 16:e oktober. Jag har panik och är väldigt orolig att jag inte kommer in på något jag har sökt (mina poäng är (15,41) och sökt bland annat sjuksköterska på högskolor i och nära västra Götaland då jag har inte möjlighet att flytta.
    Nu till saken. Jag undrar gällande ”sen anmälan” Jag har kikat på antagning.se och det är flera kurser som öppnas (bland annat ssk i högskolan väst, som jag har sökt). Jag undrar om man gör en ansökan och söker de utbildningar/ kurser som har öppet i sen anmälan, läggs det sedan ihop med den ansökan som jag redan lämnat in eller blir det separat?
    Jag vågade inte testa…
    Tack på förhand

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    kontakta Antagning.se (du kan t.ex ringa 0771-550720 - tel.tid brukar vara kl.9-16 på vardagar); det är nämligen Antagning.se som administrerar antagning till svenska högskolor och universitet. Min uppfattning är den att SEN ANMÄLAN öppnas om antal behöriga sökande är för få och lärosätet (för att fylla sina utbildningsplatser) önskar få fler anmälningar; vid SEN ANMÄLAN är det också "först-till-kvarn" (i alla fall enligt vad jag jag läst mig till på www.antagning.se) och då är det fördelaktigt att göra anmälan så fort man kan efter det att SEN ANMÄLAN har öppnat.

    Studie- och yrkesvägledare