Julia SYV på FrågaSYV

    Hej G!
    Om yrket Affärsutvecklare se framtid.se/yrke/affarsutvecklare

    Det finns några yrkeshögskoleutbildningar vid namn "Affärsutvecklare inom besöksnäring", t.ex
    utbildning/uddevalla-vuxenutbildning/affartvecklare-turism

    Med yrkeshögskoleexamen från utbildningen "Affärsutvecklare inom besöksnäring" är tanken att man kan jobba som t.ex:

    Affärsutvecklare för anläggningar, destinationer och attraktioner

    Affärsutvecklare för regioner, kommuner och företag

    Projektledare inom turism- och besöksnäring

    Marknadsansvarig/Marknadschef inom turism- och besöksnäring

    Destinationsutvecklare/Reseproducent

    Du får också gärna kika på andra yrkeshögskoleutbildningar som i viss mån "liknar" den yh-utbildning som du är intresserad av, t.ex
    utbildning/yrkeshogskolan-i-landskrona/eventkoordinator
    utbildning/ihm-business-school/e-commerce-manager
    utbildning/nackademin/digital-marketing-growth-manager