Hej Emma,
    prata med syv på din skola eller kontakta personal på ditt antagningskansli.

    Som regel, ska man ha bestämt sig senast sista dagen i Omvalsperioden. Om omvalsperioden i din del av Sverige redan är slut - då är det svårt att göra några ändringar, utan att bli negativt påverkad på så sätt att man ställs sist i kön och riskerar bli utan gymnasieplats; eller bli placerad på "någon skola" sen, där tomma/lediga platser finns.
    Sedan kan det ju "hända saker" som göra att man BARA MÅSTE ändra sitt val - men då ska man förklara de speciella omständigheterna för SYV på sin skola, som förhoppningsvis kan hjälpa på ngt sätt.
    Du kan också ha tur och inte få plats på den skola som du nu inte vill gå på, utan få plats på en skola som du i din ansökan har som ett lägre prioriterat alternativ - och det blir på så sätt mycket bra! Vi håller tummarna!
    Hoppas det ordnar sig med gymnasieval för din del!

    Lycka till!
    ANNA