MI
    Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 77
    Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 19
    Hur står är chansen att komma in tror ni? Inom ett år kanske???
    • Anonym Kanin : Även om din chans är mycket liten behöver du definitivt inte ge upp. Du väntar bara till nästa år och söker igen - du kan också konkurrera upp betygen till dess. Mitt fall var speciell, jag hamnade på reservplats 120 till utbildningen jag ville gå inför HT17. Men till andra urvalet hade alla 120 tackat nej, så jag fick platsen! Kanske samma mirakel sker dig :)
    • Mikael : Vi kan hålla tummarna! Det är klart man kan hoppas men chansen, objektivt sett, är liten.
    • : Du hade verkligen tur! När kom du in i 1:a antagningsbekedet eller 2:a? :)
    • Julia : Jag håller med om att "Anonym" hade tur! :)
    • Anonym Kanin : Lite sent svar, men de accepterade mig några dagar efter andra antagningsbeskedet hade kommit på antagning.se :) De ringde upp mig via mobilen, så det kan vara bra att ha koll på den!
    • Julia : Tack Anonym, för ditt svar! :)
    Läs alla kommentarer

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Chansen är mycket liten; jag skulle säga obefintlig chans.

    Om ett år eller till nästa antagning söker du på nytt och konkurrerar mot nya sökande; nästa gång kan du komma in direkt eller kan gå reservplats 177 eller 277 eller 3 -det beror på hur höga betyg de som nästa gång kommer att söka till utbildningen.