Anonym2000
    Jag vet att det är svårt att ge ett rakt svar men kan man säga att det är en stor sannolikhet/ finns goda chanser att man kommer in på urval två i HP-kvoten om man är på reservplats 7 på ett program som antog 86 personer i urval 1? Jag har samma HP poäng som den som blev antagen sist i urval 1

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,

    utifrån informationen i din fråga skulle jag säga att jag tror du har en god chans att komma in men jag kan inte garantera ngt., som du säkert själv förstår också. För att någon, över huvudet taget, ska kunna antas så måste "ledig plats" finnas. Då måste några av de antagna tacka Nej till sina platser. Ibland är det många som tackar Nej och ibland få eller ingen alls. Om alla antagna behåller sina platser (alltså tackar Ja till erbjuden plats) då kan ingen "ny" person antas. Det säger ju sig självt... Hur många av de antagna som ev.kommer tacka nej kan jag inte veta och inte du heller... så det återstår att hålla tummarna! Förutom det kan du mentalt förbereda dig till att du ev.inte kommer in och tänk i så fall på "plan B" (vad du ska göra i så fall).

    Studie- och yrkesvägledare
    • Anonym2000 : Tack för svar. Kommer hålla tummarna. :)