Mikael SYV på FrågaSYV

    I Sverige väljer man för närvarande "ha" samhällsplanering inom Kulturgeografi och stadsplanering -under arkitektur; var god läs på >>Yrke/samhallsplanerare

    Utbud av högskoleutbildningar till hösten 2018 blir klart till 15 Mars 2018 och kan då ses både på www.studera.nu och www.antagning.se

    se gärna även på www.yhguiden.se efter ngn passande yrkeshögskoleutb - utbud fylls på hela tiden men många nya yh brukar komma ut i början av februari varje år - det finns yh som "Arkitekturvisualisering" som kanske kan intressera dig.

    Ang.atbetsmarknadsprognoser, så är det säkrare att satsa på en Yrkeshögskoleutbildning, pga yh startar bara om man tror på god arbetsmarknad inom yrket. Högskoleutbildningar startar oavsett vad man tror om möjlighet för studerande att få jobb.