Mathilda321

    Hej! Jag planerar att läsa natur2 efter gymnasiet. Just nu läser jag natur1a1 i 3an och kommer få godkänt i det ämnet. Om jag nu vill läsa natur2, behöver jag då först läsa naturkunskap1a2/naturkunskap1b? Eller kan jag direkt läsa natur2, med bara behörighet i natur1a1? Med vänliga hälsningar, Mathilda

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej, du behöver skaffa dig kunskaper i kursen naturkunskap 1b (eller 1a2 + 1a1). Och sedan läser du naturkunskap 2. Om du får godkänt betyg i Nk1a1, sök läsa Nk1a2 och sedan Nk2.

    Studie- och yrkesvägledare