Alex-04

    Jag har ansökt till universitet och har fått mejl från antagning.se att jag ska kontrollera om alla uppgifter stämmer. När jag kollar på min ansökan så står det att jag är obehörig då mina betyg inte är uppladdade. Syv på skolan(Nacka gymnasium) sa att skolan skulle ladda upp alla dokument och att man som elev inte behöver göra någonting, men nu är det bara några dagar kvar till deadline och mina betyg är fortfarande inte uppladdade. Ska man göra då göra det själv för att vara säker på att antagning.se får ens betyg? Hur ska man isåfall gå tillväga? Räcker det med att ladda upp en bild på sitt examensbevis?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    sista dag för komplettering blir den 21 juni 2023, alltså i övermorgon. Mitt råd är att du imorgon förmiddag loggar in på www.antagning.se och tittar på hur det ser ut: om dina betyg kommit in. Om inte, försök ladda upp ditt examensbevis från gymnasiet. Om du får problem med att ladda upp dina betyg, ring till antagning.se - tel.nr 0771-550720 och telefontid kl.9-16 på vardagar.

    Studie- och yrkesvägledare