Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    du har rätt att söka till vilka utbildningar du vill när du läser (går) en utbildning; du behöver inte avbryta dina studier för att kunna söka till andra utbildningar eller till samma utbildning på andra orter. Du kan mycket väl fortsätta med dina studier och söka till samma utbildning på andra orter. Om du får besked ANTAGEN kommer du efter det behöva svara på antagningsbeskedet och du kan svara Ja och byta ort eller svara Nej och stanna på din nuvarande utbildning. Du kan kontakta Antagning.se och få det bekräftat (det jag svarar dig nu).
    Enligt min erfarenhet är det väldigt många som söker till andra utbildningar eller till samma utbildning på andra orter samtidigt som de fortsätter läsa den utbildning som du tidigare blivit antagna till.

    Studie- och yrkesvägledare