Astrid J
    Hej!
    Jag går i årskurs 2 i gymnasiet och är sugen på att plugga och spela basket på college i USA efter studenten. Jag undrar ifall jag behöver läsa engelska 7 som individuellt val för att kunna komma in.
    Tack på förhand!
    //Astrid

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,

    vad just den college I USA som du vill läsa på kräver vet jag inte, men det är bra för dig att kunna så mycket engelska som möjligt så jag tycker att det är en mycket bra idé att du läser så mycket engelska som möjligt. Läs engelska 7 är mitt råd. Att kunna mer engelska är en fördel, oavsett vilket yrke eller vilken utbildning man satsar på.

    Studie- och yrkesvägledare