kristian
    Hej!
    Jag undrar ifall man kan byta inriktning från media till beteende (samhällsprogrammet) när man går i 2an på gymnasiet. Är det för sent nu eller är det fortfarande möjligt?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Kristian, det är en fråga som du måste ställa till personal på din skola - till SYV, rektor, din mentor. Det beror helt på vilka kurser din skolan kan erbjuda, hur schemat går ihop. Det är inte elevens rättighet att när man går i 2an byta inriktning.
    Ärligt talat, så tror jag att chansen är rätt liten att det ska "gå vägen".
    Du kan försöka byta till en annan skola och gå om ett år; eller att få be gå om - på din egen skola. Men att du utan att gå om - får byta inriktning, tror jag inte på.. om du får har du i så fall mycket tur!

    Vi håller tummarna!

    Vänligen
    Julia syv
    P.S: se gärna Programplan för SA >>>;och tänk på att SAMTLIGA kurser inom en av Inriktningar måste alla finnas med i ditt examensbevis.