Sayed
    Jag har redan anmält mig till sommar matte på Chalmers, men osäker när den börjar och hur kan jag söka studie bidrag

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Sayed,
    var god kika på matematiskavetenskaper.se/index. där det finns svar på Frågor om sommarmatte på Chalmers. På den här sidan står det bl a att man bestämmer själv När man studerar.
    Ang. studiemedel står det som svar på VANLIGA FRÅGOR följande:

    Jag har också hittat följande info på matematiskavetenskaper.se/index.php:

    Vi på Fråga SYV vet om Sommarmatten på Chalmers ungefär det som vi kan läsa på Chalmers hemsida. Det är en kurs som Chalmers /och Göteborgs Universitet också/ är "inblandade i" och själva bestämmer över.

    Allmänna villkor för studiemedel är följande:
    - man ska ha rätt till svenskt studiestöd
    - man ska studera på minst halvtid och kurslängd måste vara minst 3 veckor
    - man ska inte ha obetalda skulder till CSN
    - det är CSN som bestämmer kring studiemedel och man kan därför med fördel vända sig till CSN med frågor om Studiemedel.

    Lycka till!
    ANNA

    • : Tack så mcket Anna! :)
    • Anna : Jag har nu även utökat (en gång till) mitt tidigare svar till dig, var god läs ovan! :)