Mona
    Vad är skillnaden i svårighet mellan matte b spår och matte C spår på gymnasium. Jag har tagit ekonomi juridik linjen men vill nu byta till naturkunskapslinjen. Vad är skillnaderna på de linjerna i svårigheter. Jag har i grundskolan haft D i matte men slaggade mycket och va oförberedd inför prov. Ska jag våga byta eller inte. I 9an hade jag 265 i merit. Är det också sant att det är mer prov och att matte 4 är svår i naturlinjen.?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Du kan se innehåll i kurserna på www.matteboken.se

    b-spår är inriktad på Ekonomi och v-spår —- på Naturkunskap ... på nivå 4 finns endast en kurs: matematik 4, utan några spår.

    På NA och på TE läser man c-spår och i mycket snabb takt: matte 1c och 2c läser man i åk1; detta för att ge plats åt matte 4,5 och matte specialisering för elever som vill läsa de kurserna.

    Studie- och yrkesvägledare