TIINA

    Jag har läst ett program på ett universitet i ca 2 år och ska nu byta till ett annat universitet. Jag har sökt, blivit antagen och tackat ja. Jag har dock inte gjort ett avbrott från mitt tidigare lärosäte då jag har två omtentor jag vill göra nu i augusti. Kommer jag ändå kunna registrera mig i ladok på det nya universitetet eller behöver jag ha gjort ett avbrott innan?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    du ställer en fråga som jag inte kan svara på. Din fråga handlar om administration ("formalia") - hur det sköts av olika lärosäten kan jag inte uppge för att jag jobbar inte med de frågorna. Du bör få svar från personal på institutionerna: på den nya institutionen bör du fråga om de kan skriva in dig trots att du samtidigt är inskriven på ditt "gamla" lärosäte och om du får Nej som svar, fråga i så fall om du skulle kunna göra omtentorna på ditt gamla lärosäte även om du inte längre är inskriven där. Hoppas det löser sig! Du får gärna återkomma och berätta vilka svar du får från instututionerna! Lycka till med dina studier!

    Studie- och yrkesvägledare