Olivia
    Hej! Jag har börjat gymnasiet för ca en månad sen, hatar min skola och hatar min klass. Min dröm är att bo & studera i Spanien men måste vänta till 2:an med det pga dem ta inte in elever mitt i en termin. Skulle det vara möjligt att byta till distansgymnasium och hur gör man då? Hur byter jag skola? Sen undrar jag också hurdet ser ut om man vill byta linje från ekonomi juridik till Sam beteende? Behöver man läsa upp något ämne?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Olivia,

    distansgymnasiet heter Korrespondensgymnasiet>> och du kan ansöka om att få börja där till våren.

    Ekonomi, juridik och Sam,beteende är inte så olika. Det är t o m så att man kan få identiska examensbevis från de utbildningar - beroende på vilka valbara kurser skolan erbjuder och man väljer.

    Finns det ledig plats, kan rektor ta in dig när som. Många skolor vill dock inte ta in mitt i terminen, men fråga du på alla de skolor dit du vill byta.

    Vi önskar dig LYCKA TILL!

    MillaSYV

    Studie- och yrkesvägledare