Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    I Sverige (som det är nu, sommaren 2023) finns utbildning till flygledare i Malmö (i bunden form, ej på distans) - detta om man vill utbilda sig civilt. Någon distansutbildning, i Sverige, till flygledare känner jag, alltså, inte till.
    Om du är intresserad av att utbilda dig inom Försvarsmakten kontakta deras Rekryterings linje; jag tvivlar på att FM skulle erbjuda distansutbildning till flygledare men du kan fråga om det själv.
    Det borde rimligtvis finnas utbildningar till flygledare även i andra länder men jag kan inte berätta om dem för den information har jag inte tillgång till.

    Studie- och yrkesvägledare