Harald
    Hej! Jag vill läsa komvux för behörighet till arkitektutbildning. Jag har förstått att om jag söker till arkitekt med komvuxbetygen för behörighet hamnar jag i en annan urvalsgrupp där min merit påverkas negativt. MEN min fråga är om faktum att jag läst komvux alltid placerar mig i denna urvalsgrupp även om de kurserna inte behövs för behörighet? Alltså om jag började utbilda mig till lärare eller vadsomhelst. Svårformulerad fråga, mycket tacksam för svar! Frågan måste avslutas med ett frågetecken?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Harald,

    om du undrar - i fall de nya (lästa på komvux) betyg spelar roll om du söker till utbildning där kurser som du läser på komvux ej krävs, är svaret nej. Om du utan komvux betyg är behörig - prövad du i BI, direktgruppen.
    Hälsningar

    Mikael SYV