Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    mitt förslag är att du tar och tittar på Lediga jobb (jobbannonser) på olika sajter, bland annat i Platsbanken på Arbetsförmedlingen. Du kan också fråga de som jobbar på arbetsförmedlingen som gör prognoser vad gäller arbetsmarknaden.
     Du får också gärna kika på yrkespresentationerna på Framtid.se där det längre ner på sidan finns annonser om lediga jobb. Ser du många annonser, då är efterfrågan stor (i alla fall just nu). Titta gärna bl.a på:
    framtid.se/yrke/IT-strateg
    framtid.se/yrke/systemförvaltare
    framtid.se/yrke/systemutvecklare
    framtid.se/yrke/systemarkitekt

    Studie- och yrkesvägledare