Milla SYV på FrågaSYV

    Hej, vad det gäller kurser är du behörig men det krävs också arbetslivserfarenhet - se t.ex behörighetskraven på http://www.yhguiden.se/utbildning/yrkeshogskolan-syd/elingenjor-elkonstruktion-med-allman-behorighet

    Nya yrkeshögskoleutb kommer att beviljad i mitten av februari 2017 och vi kan hoppas att det inte kommer krävas arbetslivserfarenhet till några av dem.

    Sök alla yh som du är intresserad av pga yh kan ta in obehöriga i Fri Kvot.

    Studie- och yrkesvägledare